Marineterrein Amsterdam

Een onafhankelijk blog van een Kattenburger over de herontwikkeling van het Marineterrein Amsterdam. Van een gesloten enclave naar een plek voor iedereen. Blog Marineterrein gaat door als marinekwartier.com

dinsdag 28 juni 2016

'Annemarie Kookt' kookt op Marineterrein

Normaliter maak ik geen reclame op dit blog, maar nadat ik hoorde dat mijn vroegere collega en werkgever Annemarie van Pol haar prachtige kookkunsten in de Commandantswoning op het Marineterrein zou presenteren kon ik het niet laten. Ze maakt namelijk heerlijke gerechten - voornamelijk uit de mediterrane keuken. Eerlijk, zonder poespas. En altijd met een lach. Het was een eer om al die jaren met haar te werken. En wie weet gebeurt dat nog wel eens een keer :-)

Haar bio op de website van Annemarie Kookt:

"Nadat ik in 1985 mijn opleiding aan de rijksacademie van beeldende kunsten had afgerond ben ik na een aantal jaren toch een ander pad ingeslagen om mijn passie voor koken verder te ontwikkelen.
Vanaf 1988 tot 1999 heb ik eerst als kok, daarna als chef-kok in verschillende Amsterdamse restaurants gewerkt waaronder De Hemelse modder, La Vallade en Gare de L’Est.
In 1999 heb ik restaurant District 5 geopend aan het van der Helstplein in Amsterdam. Met veel plezier heb ik leiding gegeven aan dat restaurant. Niet alleen om wat meer vrije tijd te hebben maar ook om me wat meer te kunnen toeleggen op alleen het koken heb ik in 2011 met pijn in het hart District 5 verkocht.
Ik richtte al snel weer een eigen bedrijf op, maar dan veel kleiner. Het werd “Annemarie kookt” Een cateringbedrijf dat hapjes, buffetten of diners op locatie verzorgd. Verder laat ik mij ook inhuren als chef-kok bij Amsterdamse restaurants als La Vallade, Ivo’s kitchen en het buffet van Odette. Ook kook ik nu wekelijks bij lunchroom “Wat verder ter tafel komt” in het bedrijventerrein Da Vinci, waar ik 
sinds oktober 2014 maandelijks een table d’hote organiseer."

Foto's van het diner dat Annemarie samen met Maureen Barkey in de Commandantswoning bereidde:




Blogarchief